abcf3944.jpg                             








              


今日は、節分ですよ。

豆まきましたか?
恵方巻き食べましたか?

邪気を祓い、福を招くために豆をまきます 。
そして、豆まきをするときの掛け声
  「鬼は外~!福は内~!」



Today is Setsubun (the day before the beginning of spring) in Japan.

“People throw beans to drive away evil and bring in good luck. ”
“Devils Out! Fortune In!”


初めて恵方巻き食べます。
東北には元々習慣がないんですよね。
関西の商法にやられましたね(笑)

その年の恵方を向きます。
恵方巻きを一気に食べます
寿司を食べ終わるまで話してはいけ ません。
話すと幸運が逃げてしまうと言われ ています。



“Fortune Sushi Roll”
Face the lucky direction of the year.
Eat an entire Sushi Roll without stopping.
You shouldn’t speak until you are finished with the sushi.


76d880a8.jpg